Smysloví skřítci navštívili děti ze třídy Motýlků

Ve dvou říjnových týdnech se děti ze třídy Motýlků vydaly na kouzelnou cestu za poznáním svých smyslů. Každým smyslem je provázel jeden skřítek, který jim pomáhal objevovat svět kolem sebe,
a to zábavnou a hravou formou.

„S Hmatálkem si děti vyzkoušely ortopedický koberec, senzomotorické hry, tvorbu zábavného slizu a modelování z plastelíny, což rozvíjelo jejich jemnou i hrubou motoriku. Se Slyšínkem poznávaly zvuky zvířat a hrály sluchové pexeso, čímž si procvičily sluchové vnímání. Skřítek Čichálek je naučil rozeznávat různé vůně a společně s ním si děti vyrobily voňavé sáčky.
S Mlsounkem ochutnávaly různé chutě a objevovaly, co je sladké, slané či kyselé. A konečně
s Vidínkem se děti učily rozlišovat barvy a sledovat různé vizuální podněty“ přibližuje jednotlivé skřítky učitelka mateřské školy Klára Jalůvková.

Děti si také společně procvičily báseň Nač má člověk smyslů pět, která jim pomáhá lépe si uvědomit význam jednotlivých smyslů v každodenním životě.

„Největší radost Motýlkům přineslo pečení jablečného závinu, při kterém mohli spojit hmat, chuť i vůni – a ještě si užít společnou spolupráci,“ vzpomíná na smyslohraní učitelka Motýlků Lucie Vávrová.

S plánem aktivit pomáhala i Nela Mičulková, žákyně střední pedagogické školy na souvislé praxi, která dětem vytvářela podnětné a hravé prostředí pro objevování světa smyslů.

„Děti byly nadšené, aktivně se zapojovaly do všech činností. Poznávání smyslů formou her
a praktických činností je bavilo a rozvíjelo jejich všestranné dovednosti,“ uzavírá Lucie Vávrová.

Michaela Vymětalová