Třetí místo v celonárodní soutěži Mladý zahrádkář očima úspěšného žáka Josefa Mičulky

V sobotu 17. června 2023 jsme společně s mamkou, s Nikolou Kučerovou a s jejím doprovodem Mgr. Alenou Kulíškovou vyjeli v 7:14 z Hranic nad Moravě. Při dlouhé cestě vlakem jsme s Nikolou nabírali vědomosti na soutěž.

V 10:08 jsme dorazili do Prahy na hlavní nádraží, odkud jsme sešli na Václavské náměstí, které jsme prošli, a pak společně dojeli na Střední odbornou školu Jarov. Právě zde totiž probíhalo národní kolo soutěže Mladý zahrádkář a také tu probíhaly teoretické testy a poznávačka semen a rostlin.

Po soutěži se všichni soutěžící s doprovody vydali do botanické zahrady. Během cesty do botanické zahrady začalo silně pršet, a tak jsme se vrátili do školy. Po dešti jsme se rozhodli, že pojedeme do centra Prahy. Začali jsme prohlídkou Národního divadla, prošli Kampou a za mírného deště jsme procházeli přes Karlův most. Poté jsme se museli vrátit zpátky do školy na večeři.

Vpodvečer jsme navštívili Hradčany s překrásným výhledem na město. Po výletě jsme se jeli ubytovat.

Ráno po snídani jsme začali den výhledem na panoramata z Petřínské rozhledny. Z Petřína jsme šli na Pražský hrad a odtud jsme došli na Staroměstské náměstí. Potom jsme jeli do školy na oběd a na vyhodnocení soutěže Mladý zahrádkář.

V kategorii mladší žáci se na 17. místě z 31 účastníků umístila Nikola Kučerová. Já jsem získal 3. místo z 31 účastníků v kategorii starší žáci. Z celého Česka soutěžilo přibližně 6000 dětí. Po konci soutěže jsme si zašli do kavárny v Kauflandu, kde jsme si dali něco dobrého.

PS: Poznávačka rostlin byla docela těžká, ale na 3. místo to stačilo :-D.