Školní výlet VI. A se nesl v duchu poznávání přírodních krás i historických zajímavostí

Od čtvrtku 22. června do pátku 23. června 2023 proběhl školní výlet třídy VI. A. Již v polovině školního roku se žáci společně se svým třídním učitelem Ing. Danielem Otýpkou rozhodli, že pojedou na dva dny. A aby si to pořádně užili, rozhodli se pro cestu vlakem do Javoříčka a Olomouce.

První den nastoupili ráno do autobusu v Lichnově a přes Veřovice, Valašské Meziříčí, Olomouc a Mohelnici se dostali až na místo určení – do Javoříčka. „Ubytovali jsme se v krásném Rekreačním středisku Javoříčko, které je jen pár set metrů od vstupu do Javoříčských jeskyní. Ty byly naším hlavním zájmem, neboť v hodinách zeměpisu jsme se učili o vytváření jeskyní, a znali jsme tedy pojmy jako stalaktit, stalagmit a stalagnát. A proto jsme se hned vydali tyto krásy podzemního světa prozkoumat. Z třicetistupňového vedra jsme vstoupili do jeskyní, kde bylo jako v lednici. Brrr! Ohromila nás ale nádhera tohoto podzemního světa, ve kterém jsme strávili téměř hodinu,“ přibližuje detaily z jeskyní Daniel Otýpka.

Když se všichni nabažili krásy jeskyně, udělali si ještě krátký výlet do okolí. Navštívili zkamenělý zámek Špránek a uctili památku obětí druhé světové války u místního památníku. Zbytek odpoledne a večer strávili ve středisku Javoříčko, které nabízí mnoho sportovního vyžití, například kulečník, workoutové hřiště, šipky, minigolf. Večer si u ohně opekli také špekáčky a s usínáním se těšili na druhý den.

„Druhý den jsme brzy ráno vyrazili autobusem a vlakem do Olomouce. Navštívili jsme katedrálu svatého Václava, sloup Nejsvětější Trojice, což je památka UNESCO, a také olomoucký orloj. Počasí jsme měli objednané, takže celý výlet se nesl v krásách modrého nebe nad námi, a především v dobré náladě a skvělé partě. Moc jsme si to užili. Cesta zpátky z Olomouce byla přes páteční dopravu lehce komplikovaná, ale všichni jsme se vrátili domů v pořádku a s mnoha novými zážitky,“ popisuje druhý den výletování třídní učitel.