Pořádnou výzvu za sebou mají žáci IX. B, kteří si ve spolupráci se svou třídní učitelkou Mgr. Gabrielou Mynářovou připravili projektovou výuku pro IV. třídu. Tématem byli Lucemburkové a čtvrťáci si díky různorodým úkolům doplnili učivo z vlastivědy.
„Na začátek bych ráda poděkovala paní učitelce Bartoňové, která s nápadem přišla. Celou akci měla promyšlenou a přinesla hned celou řadu návrhů. Naším úkolem pak bylo vymyslet jednotlivá stanoviště, připravit materiály a naplánovat celý den,“ popisuje Mgr. Gabriela Mynářová, třídní učitelka IX. B.



Deváťáci se rozdělili do skupinek, z nichž každá pracovala na něčem jiném. Cílem celého projektového dne bylo nejen se něco naučit, ale hlavně pro čtvrťáky připravit taková stanoviště, která je budou bavit a která budou různorodá.
Čtvrťáci byli rozděleni do šesti skupin, aby vždy jedna pracovala na jednom ze stanovišť. Do jejich přípravy se zapojili všichni žáci IX. B. „Musím říct, že nápady některých žáků mě velmi zaujaly, možná až překvapily. Zároveň si cením toho, že všichni přišli a do projektového dne se zapojili,“ chválí své deváťáky Gabriela Mynářová.



Žáci se dozvěděli zajímavé informace o panovnících, doplnili časovou osu, poskládali pyramidu společnosti, zahráli si pexeso, vytvořili latinsko-česko-anglický slovník, naučili se něco o gotické architektuře, skládali puzzle, museli správně seřadit recept na středověký chléb a postavili katedrálu svatého Víta. Během celého tříhodinového programu získávali nálepky a zapisovali si informace do pomyslné kroniky. „Na závěr si každý účastník vybarvil svou mandalu, která tvoří jednu z vitráží v našem společném gotickém okně,“ doplňuje závěr projektového dne učitelka.
A jaké byly ohlasy našich čtvrťáků? „Dětem se společné vyučování líbilo, rychle uběhlo a nejvíce je asi zaujala stavba katedrály. Maty Pokluda byl rád za zajímavosti a jeho spolužák Jindra, kterého historie baví, podotkl: „Paní učitelko, myslím, že jsem chytrý, teda myslím na vlastivědu, čekal jsem, že budu všechno vědět, ale stejně jsem se dozvěděl něco nového. Takže za mě dobrý.“



Jirka Kutáč i další jeho spolužáci byli rádi za aktivitu se slovní zásobou – zde žáci doplňovali k latinským výrazům buď chybějící český nebo anglický překlad, někdy pomocí dvojjazyčného slovníku nebo deváťáka. „Bylo zajímavé dozvědět se, jak se pekl chleba,“ přiznala zase Adéla Bolomová.
A celou akci uzavírá třídní učitelka čtvrťáků Mgr. Lenka Bartoňová: „Moc děkuji paní učitelce Gabriele Mynářové. Se svými žáky vybrala vhodné, pestré aktivity. Zařídila encyklopedie a vlastně vše, co bylo potřeba. Při přípravě vycházela z učiva pro čtvrtou třídu, ale přece jen laťku trochu zvýšila. Bylo to velmi přínosné.“
Mgr. Ing. Martina Havlíková