V hodinách chemie věnovaných problematice organické chemie a energetických zdrojů se žáci devátých tříd zúčastnili vzdělávací virtuální návštěvy Jaderné elektrárny Temelín. Tato moderní forma výuky se uskutečnila 10. listopadu 2025 přímo v kmenové učebně deváťáků a zapojilo se do ní celkem čtyřiadvacet žáků.
„Díky virtuální realitě měli žáci možnost nahlédnout do provozu jaderné elektrárny a porozumět principům výroby elektrické energie z bezemisního zdroje. Odborní lektoři jim srozumitelně představili nejen fungování jaderné energetiky, ale také její přínosy i rizika. Výklad se stal podnětem k živé diskuzi o současnosti i budoucnosti energetiky,“ popisuje učitelka chemie Mgr. Ludmila Kalčáková, Ph.D., která virtuální exkurzi pro devátý ročník zajistila.
Součástí programu byla také závěrečná vědomostní soutěž o věcné ceny, ve které si žáci ověřili nově získané poznatky. Nejlepšího výsledku dosáhl Jiří Růžička, který si odnesl vítěznou cenu. Slavnostní předání se uskutečnilo ve středu 17. prosince 2025 za přítomnosti Ludmily Kalčákové a spolužáků, kteří vítězi pogratulovali.
Celá akce byla pro žáky přínosným zpestřením výuky a ukázkou toho, jak mohou moderní technologie obohatit vzdělávání a podnítit zájem mladých lidí o aktuální společenská a vědecká témata.
Mgr. Ing. Martina Havlíková

